Tästä se taas alkaa vuoden 2011 kilpailukausi!

Kommentoida voi taas autourheilu/jokkis kategoriassa.

Kokemäen kisoissa arpa suosi ja tuli tälläinen katiska. Jolla on tarkoitus mennä ajamaan, minne, sitä ei minulle kerrottu.

Autotallissa on koko talven kestänyt projekti. Liekö tulee koskaan valmiiksi.

 

Työkalut.

Myös koirat osallistuvat aktiivisesti lähinnä kilpailijan liikunnantarpeesta huolehtimiseen. Hanskat kun vie, niin Kilvanajaja saapi harjoittaa perässäjuoksemista jonkin aikaa.

 

 Seuraavat kisat....

Seuraavat kisat ovat kuulemma Kokemäellä ja Kouvolassa.

Projekti on silti vielä pahasti kesken ja apuun on jo hälytetty Apumekaanikko ja Hätävara-Apumekaanikko.

Apumekaanikko on ottanut irti vaihdelaatikon ja vetarit.

Hätävara-Apumekaanikko häärii muuten vaan.

Työntarkastaja on myös paikalla. Työpaikan siisteydessä olisi pientä huomautettavaa.

jatkuu....

4.5

Koeajo jälleen naapureiden iloksi ja kas, vetari poikki! Onneksi on Kilvanajaja ajoissa kerrankin liikkeellä, ettei tarvitse autoa perjantaiyönä korjailla. Vaikka sitä ei vielä tiedä. Niin voi käydä kaikesta huolimatta.

 

Tässä vetarinpää Apumekaanikon kädessä.

Kuntoon tuli kuitenkin kilpakalusto jo ajoissa perjantai-iltana ja niin lauantai-aamuna suunnattiin kohti

Kouvolan Kuoppia

7.5 2011

sijoitus 16.

Auto oli hyvä ja ainakin alkuerä meni Kilvanajajan nuottien mukaan.

Semifinaalissa teki Kilvanajaja ekaluokkalaisen tai peräti eskarilaisen virheen eikä osannut vaihtaa ykköseltä kakkoselle... siispä tulokseksi  tuli C-finaalipaikka sekä julmettu kuhmu öljypohjaan.

C-finaalin viivalle ei Kilvanajaja enää lähtenyt.

Muutenkin oli pikkuisen ambulanssiin asiaa niin Kilvanajajan Appiukolla( kunnon palovammat) kuin  Apumekaanikollakin, (polkupyörällä temppuilun seurauksena)

Auto tuli kotiin ja pääsi käsittelyyn heti sunnuntaina. Vian etsinnässä selvisi, että männäntapin lukkosokat ainakin olivat jossain, missä niiden ei pitänyt olla. Liekö irronneet sen mahtava loikan jälkeen, jollain myös öljypohja sai tällin. Kyllä sanoi Kilvanajaja laittavansa seuraavaan kisaan sellaisen pohjapanssarin, ettei edes panssarintorjuntaohjus sitä lävistä.

Tässä sitä nyt on Kuplaa takaa ja Kuplaa edestä.

Sekä Apumekaanikon käsi, josta Apumekaanikko kantoi suurta huolta koko päivän.

Pieni Hätävara-Apumekaanikko ei tältä reissulta saanut kuin nuhan.

Ja seuraavat kisat ovat:

Sitten joskus. Ei ole Kilvanajaja muilta töiltänsä ehtinyt kisailemaan. Sen verran kuitenkin on harrastanut, että sai auton Somerolta.

Myös ylin työntarkastaja katsasti auton.

 

Parhaillaan on menossa SerkunPojan auton laitto nuorten SM-kisoihin. Se onkin sitten suurempi Operaatio.

Hitsaamista on riittänyt Serkulla.

 

 

Apumekaanikko ja  Hätävara-Apumekaanikko seuraavat tarkasti. Tietenkin.  Tältä työmaalta ovat työntarkastajat pysyneet metelin takia hieman kauempana.

4.6 alkaa auto jo muistuttaa sitä vehjettä, jolla nuorten kisaa ollaan menossa ajamaan.

Apu-mekaanikolla ja Hätävara-Apumekaanikolla on ihan ikioma projeksti menossa. "Kunnolla hitsattu mäkiauto"

Kaikenlaista tarpeellista on lisätty autoon.

Kuten:

Nuorena se on vitsa väännettävä tai tässä tapauksessa hitsaustaito.

Nuorten kisoihin viikko aikaa. Moottori vielä jossain vaiheessa.

7.6

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa, vaikka pieniä vastoinkäymisiäkin tulee.

Esim. Ei mahtunut moottori , kun kaasarit olivat himpun liian korkeita. Eipä siinä sitten muuta kuin  jonkin verran sensuroitua puhetta ja taas hitsipillit käteen. 

Apumekaanikolle ja Hätävara-Apumekaanikolle sattui riivaajapäivä ja vähän isomman puhuttelun jälkeen Hätävara-Apumekaanikko joutui lähtemään äidin kanssa kotiin ja varmaan myös Apumekaanikko olisi sinne joutunut, muttei äiti huolinut.

Jospa huomenna ei painiotteluita ja nyrkkitappeluita käytäisi.

9.6

Apumekaanikko ja Hätävara-Apumekaanikko ovat ehdonalaisessa autotallin suhteen ja tänään onkin kaikki mennyt hyvin.

Paitsi että otettiin käyttöön suunnitelma B. Lauantaiksi luvatun hellepäivän takia.

Suunnitelma B:

Riittää tässä jälkisiivousta jollekin. Koeajokin on suoritettu ja kottero hyväksi havaittu.

Kuvaaja oli ylenpalttisesta työnteosta, hirmuhelteestä ja myöhäisestä ajankohdasta johtuen sen verran koomassa, ettei tajunnut ottaa valmiista kilpa-ajoneuvosta kuvaa, vaikka ihan erikseen (kuulemma) käytiin siitä sanomassa.

Naisten ja Nuorten SM, Kukonkoivu, Hollola

11-12.6 2011

Ihan ei menneet kilpailut kaavaillun mukaan. Mikä on kyllä iso harmi tehdyn työn ja nuoren kilpailijan kannalta.

Alkuerässä vilppi,keräilyssä jatkopaikalta pyörähdys. Siinä se lyhykäisyydessään.

Kyllä kuulemma tarkeni! Lämpömittari oli jossain vaiheessa näyttänyt + 34 C. Eikä tuulen henkäystäkään montussa.

 Kuva: Pedaali.kuvat.fi

Ja tässä tositoimissa.

Kuva: KuvaHanski

Auto matkasi Savon sytämmeen Kuopijoon.

 

Ei muuta kuin uusi projekti alkuun tai paremminkin edellisen kilpailun A-suunnitelma.

Viime hetken laittoa. Apumekaanikko henkisenä tukena ja välillä vähän riesanakin.

Auto kärryllä  lauantai-iltana klo 19.56 valmiina kisaan, joka on:

Someron Säästöpankki Jm

19.6 2011

Pääkuvaaja jäi kotiin sairastamaan ja vahtimaan operaatiossa ollutta koiraa. Katsomaan meni vaari ja siskonpoika. Raportti seuraa iltasella.

Alkuerä: voitto ja suoraan semeihin.

Semifinaalilähtö:

toiseksi tyhjällä eturenkaalla.

B-finaalin toinen. Eli koko kilpailun 7.

 

Nuorten luokan kuljettajakin ajoi hyvin, vaikka tie nousikin pystyyn sijoituserässä. Auto reistasi sen verran, että piti hinurilla tuoda varikolle.

Auto pääsi takaisin kotitalliin.

Kotona huomattiin, että.... pitää tarkentaa.....Niin. Oli käynyt moottori pikkusen kuumana. Puhaltimen propelli oli sulanut ihan muussiksi lohkon päälle. Kirjoittajalla ei ole kaikki tekniset termit (eikä muisti) ihan hallussa. Joten anteeksi, jos on asiavirheitä. Eiköhän se Apumekaanikko, (jolla on tietyissä asioissa erittäin hyvä muisti ja toiset asiat muistuvat mieleen juuri sen hetken kun ääni kuuluu.) asian oikaise.

Apumekaanikolta voi kilpailun jälkeen kysyä ihan mitä vaan autoihin ja kuskeihin liittyvää ja vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä. Kaikki se muistaa.

 Mad Croc JM SM, Hyvinkää

2-3.7

Nyt ei pysy Apumekaanikko ja Hätävara-Apumekaanikko housuissaan. Eno-Mikko (numero 23) oli kolmas SM kisoissa! Nämä kuvat semifinaalilähdöstä.

 

 

8.7

Apumekaanikko ja Hätävara-Apumekaanikko ovat saaneet oman oikean jokkisauton, jossa ei tosin ole moottoria, vielä.  Auto on isän vanha ja se on seissyt liiterin takana muutamia vuosia. Työkaluina tämän kuntoon saattamiseen on toistaiseksi käytetty  hitsauskonetta, paineilmakompuraa, teräsharjaa sekä käsikäyttöistä että koneellista sekä luultavasti kaikkia  muitakin sähköllä käyviä työkaluja. Sekä runsaasti maalia!

Kuten näkyy vanteista tulee kauniin oranssit ja illalla koko auto oli jo maalattu turkoosin väriseksi. Samoin Hätävara-Apumekaanikon vaatteet ja kädet ja vessan lavuaari... ja tiskiharja?

 maalia, maalia, lisää maalia.

Hätävara-Apumekaanikko sanoi illalla, ettei puutu enää kuin penkki ja moottori. Starttimoottori oli kaivettu vaarin kätköistä, mutta sen joutuivat pojat luovuttamaan takaisin.

 

Kilvanajaja varustautuu Monakon kisoihin. Kulkupeli ei nyt ihan muistuta Ruhtinas Albertin valtakunnan GP kisakalustoa.

Ei aukea vaikka Varamekaanikko hyppii . On joku MaailmanVahvinMies vääntänyt pultit kiinni. Töitä tuntuu riittävän tässäkin katiskassa. Mutta vaarana on, että se on kilpailukykyinen jo lauantaina ennen puoltayötä!

 

9.7

Koeajo suoritettu lauantaina iltapäivällä ja koeajon tulokseksi tuli yksi hajonnut vaihdelaatikko. Taitaa mennä Kilvanajajalla ja mekaanikoilla puolille öin taas.

Ei taida tulla apua ylhäältäkään!

 Kilvanajaja oli lastannut autonsa trailerille keskellä yötä,  ajanut melkein makuuhuoneen ikkunan alta mennen tullen, mutta allekirjoittanut, allekirjoittaneen Mies ja kaksi koiraa, eivät kuulleet mitään!

Monako GP

10.7

Kuva: Solkinen Rasing

Tässä vielä omalla varikkopaikalla ennenkuin päästiin itse kisaan.

joka olikin toiseksi lyhin mahdollinen kisa: kaksi lähtöä.

Alkuerä ja kotiinlähtö.

Taisi Kilvanajaja päästä melkein puoli kierrosta. Kilpailutilanteessa vähän tönimistä, kun ei kukaan nostanut jalkaa kaasulta. Hammastanko sanoi sopimuksen irti ja siihen loppui ajo.

Renkaat vähän sojottaa.... Huomioi Mekaanikkojen tekemät hienot numerot ikkunassa.

Kuva: Jokkislate.kuvat.fi

Auto jäi suojaan ja tuli kotitalliin toipumaan.

Seuraavia kisoja varten ei autoa montaa tuntia laiteltu, mutta sellaista pientä aina löytyy. Ja tietysti se rikkimennyt hammastanko.

Numerot pitää olla viimeisen päälle  tietää Apumekaanikko.

Apumekaanikon diploomihitsaustyö. Tämä on "taulu". Kuten huomaatte taide on vakava asia. Hätävara-Apumakaanikolla on kuvaushetkellä jotain mielenkiintoisempaa tekemistä.

Siitä huolimatta auto on valmis seuraavaan koitokseen, joka on:

 

ÄSSÄ JM  XXV

Somero 17.7

Olihan tämäkin kilpailu taas elämys. Ainakin Kilvanajajan ( ja Vaimon) verenpaine nousi tasaisesti ja saavutti huippunsa semifinaalilähdössä.

Ensimmäisessä lähdössä vilppi. Ei löytynyt ykköstä ja auto liukui taaksepäin lähettäjän käskyn alla ollessa.  Kaasuvaijerikin kiukutteli. 

Semeissä: Hyvässä johdossa, sitten auto sammuu. ??????. Virrat poissa! Ennenkuin Kilvanajaja sai paikannettua vian ja sai virrat takaisin päälle oli A-finaalipaikka ja kaikki muutkin finaalipaikat menetetty.

Autokin vietiin. Kaikenkaikkiaan kurja päivä.

Tässä vielä kaikki hyvin.

Kilvanajajan Lankomies voitti kisan. Tuli sentään voitto sukuun......

Jokohan Kilvanajaja on lannistunut vai vieläkö jatketaan.

Ei missään tapauksessa! Kilvanajaja miettii kuumeisesti menisikö ajamaan liigaa tuolla vai tällä vai millä autolla. Jotain pientä askarettakni on autotallissa käyty työn lomassa tekemässä.

Elokuu

Pihkaniska-tiimin jäsen ahertaa liiga-autonsa kimpussa. Sitä on kyllä kasattu jo usemman päivän  ajan pikkuhiljaa. Tämä onkin hyvässä mallissa, kun liigakilpailuun on aikaa melkein kaksi viikkoa.

Eemil kiidättää verkkoa omaan kuplaansa. Ihan vähän vaan.

Pikkusen tulee työkaluista kiistaa kun kaikkien pitäisi yhtäaikaa hitsata tai rälläköidä.Eetu jonottaa rälläkkää ja Eemil muuten vaan.

Aiai pitäiskö tällekin työmaalle valita työturvallisuuspäällikkö, jotta edes hitsaaminen tapahtuisi oikeissa puitteissa.

Nyt on edessä kellotukset ja auton maalaaminen liigaväreihin.

Lauantai 20.8

Ja tietysti koeajo naapureiden iloksi. Kohta saapuu raportti:

  " Vitsi sun olis pitäny ottaa se videolle! Keula kakkosella ainakin näin korkealla ilmassa." Raportteri Eemil.

Valmiina kellotukseen. Oikein kahdella autolla.

 

 Ja aherrus jatkuu! Siistiä jälkeä.

 Auto kärryllä torstai-iltana valmiina suureen taistoon joka on

JM SM LIIGA  3-4. 9  Kaanaassa

Pihkaniska Team

kuva  SolkinenRasing

Tiimiväri kauniin vaaleanpunainen/ valkoinen

 

 kuva SolkinenRasing

Tottahan tiimillä pitää olla maskotti! Tällä kertaa pupupoika.

Tositoimessa

 

ATKONE teamin (Lempäälä) kuljettaja kokeilee lentämistä.

Kuva Marko Salvinen

Pihkaniska team oli kuudes, mikä on erittäin hyvä saavutus! Voiton vei Kotka team.

Kotona oli kilvanajaja ja apulaiset vasta maanantain puolella. Autokin säästyi.

Syyskuu

Autotallissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla lakon aikana.

Kun kerran auto on kutakuinkin kunnossa aikoo Kilvanajaja osallistua kilpailuun, joka on

 

20. PÄIJÄT-HÄMEEN AJO  24-25.9  Kukonkoivussa Hollolassa

 

 

 Kuvat: Rasvapipo

Auto on edelleen  liigaväreissä. Eikä edes numeroita tarvinnut vaihtaa.

Semifinaalin jälkeen Kilvanajajaa, joka on yleensä aika rauhallinen mies kisoissa,  vi hatutti, otti päähän, potutti pahemman kerran,  otsasuoni pullotti pahanenteisesti  ja sitten sai kuulla kilpakumppani, joka ajoi vauhdilla persauksiin ja otti myös "pienen" kylkikosketuksen.  Pahoin pelkään, että lapset saattoivat oppia uusia rumia sanoja. Kilvanajajan auto onkin vähän rusinan näköinen nyt.

Kotiin sai sitten Kilvanajaja vaihteen vuoksi ajaa ilman kilpuria.

Onneksi sentään oli kaunis ilma. Jos nyt jotain positiivista asiasta pitää löytää.

.