Mitä? Mitä? Mitä? Yöllä tarttui korvaan tälläinen. Oikein pysähdyin ja kirjoitin kertosäettä muistiin.  " kiitos minä, itsestäni kaiken puserran......". Yöllä tämä laulu kuulosti lähinnä omituiselta.

Piti lukea päivällä laulun "tuoteseloste" : ... Muille omistautuminen voi olla parasta itsensä toteuttamista.....Tunnollisuuden ja hyveellisyyden ylistys.......Maailma ehyt ja paikallaan.... Sukupuoliasetelmat päälaellaan..... kiitos minä on ylistyslaulu tyytymiselle, joka ei tunnu menestykseltä... itsekunnioitus vaatii säännöllistä tilan ottamista  

En ensikuulemalta kyllä ihan näin ajatellut. Lähinnä tuli mieleen marttyyriäiti joka tekee ns miesten työtkin. Äidin piti itsetuntoa kohotella kiittämällä itseään, kun kiitosta ei muualta heru. Onko kuitenkin kyseessä isä? Onko tässä ison egon omistava  Minä. Kukaan muu ei oo mittää, minä vaan osaan.

Musiikin tasosta en sano mitään, kun en musiikista mitään ymmärrä.

 

Perheen tiskit ruoan jälkeen illalla mä tiskailen.

Lasten kanssa tiskin jälkeen jotain pientä puuhailen.

Jos on tarve vaihdan uudet lamput olohuoneeseen.

Sitten onkin aika pistää pienimmät vuoteeseen. 

         Kiitos minä, että toisten vuoksi uurastan.

         Kiitos minä, itsestäni kaiken puserran.  

         Tänään ostan paidan rintaan kauniin neilikan

        Anna hyvän tuulen tulla huoneeseen

        Kiitos minä, tästä hyvä jatkaa huomiseen.

Kun taas viikonloppu saapuu, esiin otan imurin

Kaikki puts ja plank on meillä. Kylään kutsun naapurin.

Keittiöstä tuoreen pullan tuoksu tarttuu ihanin

Hyvä mieli kaikilla on. Mikäs siinä, eikös niin.

         Kiitos minä.......

                 Olin ennen mä raikulipoika, joka nosti riemun kattoon

                 Myöhemmin menot jäi toisten tarpeisiin.

                Tänään kuitenkin sä taksi soita, juhlakunnossa nyt oon.

                 Saavun aamulehden kanssa kotiin.

Töiden jälkeen kauppareissu kuuluu päivän ohjelmaan

Lapussa on kaikki tarpeellinen mitä ostetaan.

Suunnittelen viikon ruuat, hintoja myös vertailen

On tarjouksissa eroa? Tuoreet juustot maistelen

          Kiitos minä.....

http://www.youtube.com/watch?v=dGLDJ3QmU3E#t=54