Viime yönä olen harjoittanut hyötyliikuntaa 6495 askeleen verran. Muuten ihan hyvä juttu, mutta kantapää on vielä kipeä ja kipeänä varmaan pysyy.  Aika kylmä yö oli. Postilaatikoiden kannet olivat jäässä paikoin. Vaan minulle ei ehtinyt vilu tulla.

Olen harrastanut tätä työn puolesta olevaa hyötyliikuntaa aina, kun se on mahdollista. Eli olen  melkeinpä ainoa (tyhmä), joka suostuu jakamaan alueen keljuimmat kerrostalopiirit sen kummenmpia nurisematta, vaihtamalla omia autopiirejä. Kunto on kyllä myös noussut. Nyt alkoi hengästyttää ja pulssi kiihtyä vasta kolmannessa kerrostalossa. Tätä menoa olen teräskunnossa Madeiran reissulla keväällä. Hahhaa! No sen verran pitää huolehtia, että palkkataso pysyy suurin piirtein samana kuin omissa vuorotuspiireissä.

Kotona tuleekin sitten harrastettua liikuntaa vähemmän. Kuntopyörä kyllä on saunakamarissa. Siinä polkiessa tulee persus ja intiimit paikat kipeiksi. En ole vielä tavannut kuntopyörää, jossa olisi kunnollinen satula. Joskus sisulla poljen puoli tuntia. Ja sen jälkeen onkin joku paikka tunnoton.

Puolitorkuksissa katselin BB:tä vähän kymmenen jälkeen. Meinasin saada laakin ja pudota sängystä, kun puhelin soi. Tytär ,joka seisoi oven takana, soitti, että pääsisikö sisälle. Hän olikin aikaistanut kotiin tuloa ja haki Nannaa kotiin. Nanna ei tiennyt miten päin olisi ollut, kun matte vihdoinkin tuli.

Viime yön unet menivät vähän kiville, kun Maija sai jotain korvaansa ja ravisteli päätänsä tunnin ajan vähän väliä. Kaivoin jossain välissä karvatkin pois korvakäytävän suulta ja se vähän helpottikin Maijan oloa. Mies oli valmis soittamaan jo päivystävälle eläinlääkärille. Eikä se sitten tullut enää ravistellut sen enempää, kun olin töissä.

Hieno päivä, aurinko paistaa. Nyt ne sitten tuli ne syksyn kirpakat säät.

Tyhmä talitintti, lensi sisälle ja nyt ei tietenkään osaa ulos. Siis lintujahtiin!