2010

Kommentoida saapi kategorioiden autourheilu/jokkis osassa.

Nyt harrastetaan jokkista! Näin valmistaudutaan kisoihin monen vuoden tauon jälkeen.

 

 

Innokkaat  harrastajat, joilla aina välillä menee sukset ristiin päämekaanikon kanssa.

Pojilla on myös oma projekti

Joskus on enemmän vastoinkäymisiä kuin aina. Tässä yksi

Auto valmiina kärryllä (jo edellisenä iltana!)

 

 

Maanrakennus JM 1.8. 2010 Kokemäellä

sijoitus 5. Auto kaupaksi.

 Kuva: SolkinenRacing

 

Someron Säästöpankki JM 15.8.010

ei sijoitusta

Auto oli erinomaisen hyvä ja kaikki mahdollisuudet finaaliin asti olivat. Kisa päättyi epäonnisesti pyörän irtoamiseen. Tätäkin autoa rakennettiin yömyöhäiseen lauantai-iltana. Auto kaupaksi.

 

 

 Kokemäen Kuhmut 29.8.2010

sijoitus 7.

Kalusto oli tämän näköistä. Tätä autoa ei edes ehditty maalata, mutta väliäkös tuolla. Kaupaksi se meni kuitenkin ja tyhjällä kärryllä tuli kilpailija takaisin.

kuva:Solkinenracing

 

MS-kaivuu JM Somerolla 19.9. 2010

Kaikkien kiemuroiden jälkeen sijoitus 3. A-finaalin maaliin asti ajoi vain kaksi autoa. Poika oli pisimmälle ajanut ei maaliin asti päässyt.

Kuvat ovat kilvanajajan kamerassa, josta on piuha kateissa. Jospa se joskus löytyy, niin saadaan kuviakin esille.

Mutta eipä hätiä, Jokkis.netistä löytyi!

 

 Alkuerälähtö. Hyvin lähtee..

A-finaalissa päästiin 2 kierrosta.  Virrat hävisivät eikä auttanut vaikka kilvanajaja repi mittareittenkin johdot irti.

Kyllä oli sileä ja hieno kupla.  Auto meni tietysti kaupaksi. Tälle kuplalle kävi muuten Riksun ryminöissä näin:

 

 

Päijät-Hämeen Kukonkoivu 25.9.2010

Pudotus tuli jo jossain välierässä. Pissapoikakaan ei suostunut yhteistyöhön.

 

 

Kosken Kohaus 2.10. 2010

ei sijoitusta

Kupla kellahti rasvausasentoon.

 Koko kesän yrittämisen jälkeen tuli  peräti kaksi autoa.

 

Riksun ryminät 9.10.2010

Projekti menossa. Torstai-iltapäivä....... Ei tuu kiire taaskaan.

Moottori paikoillaan!

 perjantai-iltapäivä....

Tarkastajat työssään. Tässä tutkitaan onko kaikki osat tallella.

 

 Naapureiden iloksi koeajo suoritettu ilman vaihdelaatikon/ kytkimen/ vetarin rikkoutumista.

 Auto kärryllä 21.02

Tulos: kouluasteikolla 1-10: -1. Perinteiset kolme lähtöä.

 Ensimmäinen lähtö. Alkuerä : Hyytyi puolen kierroksen jälkeen

Toinen lähtö. Keräilyerä: Viivalle jäätiin. Liekö tullut Viiatti toisiin aatoksiin eilisen koeajon jälkeen vai onko kotitonttu käynyt tekemässä pihalla yöllä pikku kujeita.

Kolmas lähtö: Kotiinlähtö. Ei vielä tiedetä mihin kotiin auto lähtee.

Eniten harmittaa nuorten luokan kuljettajaa, joka on monen monituista tuntia koulun jälkeen ollut Viiattia laittamassa kisakuntoon. Onneksi saa sentään ajaa isäpapan Ooppelilla.

 

kuvat Pekka P.

Mutta ei meillä lannistuta. Jos kalustoa löytyy, niin huomenna on:

 Ps. Auto tuli omaan kotiin.

 

SoMuRa JM 10.10 2010

sijoitus 6.

 Someron kisoihin lähdettiin  appiukon ja lankomiehen  kalustolla.

Hyvin lähti viivalta, jopa niin hyvin, että yhdessä vaiheessa pääliputuspisteessä jo yritettiin etsiä vilppilähtöplakaattia.

Katsomossa apumekaanikko, se vanhempi, selitti Viiatin vaihdelaatikon toiminnan perinpohjin. Äänen kera.

 

 

 

 

 

Tänään sitten ajettiin pitemmän kaavan mukaan: alkuerät, keräilyt, välierä, semit,  sijoutuserä 1, C-finaali, B-finaali. B-finaalissa auto sai öljypohjaan tällin. A-finaalissa olisi ollut paikka tällä kertaa, mutta se jäi sitten ajamatta.

Autokin pääsi kotitalliin.

 

Raisio JM 17.10 2010

Kalusto appiukolta. Saapa nähdä miten käy!

Näin kävi:Pudotus semeissä.

Kuvia ei näytä olevan, ainakaan vielä... Auto meni kotitalliin, siis appiukon. Jo sunnuntai-iltana vietiin Viiatinkoppa Pusulaan laitettavaksi kuntoon seuraavia kisoja varten jotka ovat:

 

Reiskan Rähinät Alastarolla 23-24.10 2010

Kilvanajajan (optimisti) kanssa sovittiin, että jos voitto tulee kotiin, niin mummi laihduttaa. Ja paljon.

Juu, ei tartte laihduttaa. Sijoitus 24.

Muuten meni kisa hyvin, mutta D-finaalissa hävisivät jarrut. Kilvanajaja sanoi, että olipa vinha tunne, kun suoran päässä painoi jarrua, eikä mitään tapahtunut. 

Vähän oli jo talven tuntua tässä kisassa. Ensimmäisen kisapäivän aamuna  oli jo traileri menossa pikkuisen omille teilleen jäisen tien takia. Onneksi siitäkin selvisi kilvanajaja perheineen. Toisena kisapäivänä sitten lorottelikin vettä.

Tästäpä tuli mieleen eräs kisamatka Kuopioon vuonna risti ja miekka. Taisi olla joskus 90- luvun loppupuolella. Talvi oli ja lunta paljon. Seurue pysähtyi Heinolassa kahville. Eipä päässeet kuin vähän Lusista eteenpäin, kun traileri irtosi koukusta ja traileri Kuplineen kierähti ylösalaisin ojaan. Kupla selvisi kolhuitta eikä traileriinkaan tainnut tullut mitään. Tämän tapahtuman jälkeen on kilvanajaja aina muistanut tarkistaa  trailerin lukituksen joka pysähdyksen jälkeen. Liekö silloin talvisena aamuyönä joku koiranleuka irroittanut taukopaikalla lukituksen. Se on jäänyt arvoitukseksi. Onneksi henkikulta säilyi. 

 

 

Kuva Harri Laine ,Hartza.kuva.me

 

Välierä

Kuva Harri Laine

finaalikarsinta

Kuva Harri Laine

D-finaali

D-finaali

kuva:Eetu

 

Sitten seuraavana onkin kauden viimeiset kisat  Honkajoella. Pikkusen kuulemma jäi hampaankoloon Alastarolta. Ja kun kerran autokin säästyi. Heti maanantai-iltana alkoi jarrujen laitto.

 

Pesämäki syys JM 30.10.2010

Torstai-ilta: Auto kunnossa!

Perjantai-ilta: auto kärryllä 18.00

Lauantai-aamu: herätys klo 0300! 

Pitemmän kaavan mukaan taas ajettiin. C-finaaliin sitten loppui ajot. Auto  keitti niin, että kilvanajaja istui kuin saunassa. Sijoitus 17. Nuorten luokassa ajanut serkunpoikakin pokkasi pokaalin tässä kisassa.

Autonkin joku osti ja uutta eivät saaneet tilalle. Joten tyhjällä kärryllä ajeltiin kotiin 270 km.

Kotona puolenyön tietämillä.

 

Tässä vuoden 2010 ajetut kisat. Tavataan taas ensi keväänä.

20.11 2010

THU-Team palkitsi vuoden tulokkaan.

Kilvanajaja joutuu loppuvuoden käyttämään  oman yrityksensä hoitamiseen ja ankaraan työtekoon eikä päässyt itse noutamaan palkintoansa.

Mutta komeat on pokaalit. Isompi on kiertopalkinto