Ovelle ilmestyi pikku noita-akkoja 5 kpl tai paremmin ukkoja. Muistanpa pikku-ukkojen isät noin 30 vuoden takaa..... Täytyypä kaivaa kuva esille.

Voi herranjestas kuinka helvatin vanha minä olenkaan?

Minä en pikkutyttönä käynyt koskaan virpomassa, se kun oli syntiä. Siel kotona Karjalassa oli tapana virpoa ystäviä ja lausua siunauksia. Mikähän siinä syntiä oli. Trulliperinne on länsisuomalainen. Sitä minä vielä ymmärrän uskovaisten pitävän syntinä. Pahan voimathan siinä ovat liikkeellä. Mutta kuten olen jo aikaisemminkin kirjoittanut, minun pikku- eivätkä isotaivotkaan käsittele sellaisia asioita kovinkaan syvällisesti.

TÄNÄÄN kunhan formulat loppuu, lentää Mies ja koirat pihalle ja minä siivoan. Tämä talohan on oikea läävä. Täytyy toivoa, ettei kukaan tule kylään ennen kuin saan siivottua. Näin keväällä olisi kivaa, jos ei olisi yhtään koiraa. Koirista puheen ollen. Pojan perheeseen ilmestyi viides (5.) koira. Kävivät koiranäyttelyssä ja sieltä liimaantui kylkeen sellainen pieni lyttänaama. On se kyllä söpö....

Tuntuu olevan jännä kisa, kun ei saa puhuakaan ettei vaan jää Mieheltä jotain kuulematta. Hyvä kun saan edes kirjoittaa. Vettä näyttää Malesiassa satavan ja tuleekin oikein kunnolla!

Töissä on käyty ja lehdet jaettu ja vielä rekukuskinakin olin. Joskus ihmettelen miten voi sanomalehden pois jääminen aiheuttaa suoranaisen raivokohtauksen. Tämä  asiakas soittaisi varmaan presidentille tai vaikka Natoon jos siinä kiihkossaan löytäisi numeron ja haukkuisi nekin pataluhaksi kun lehti ei tullut! Vaikka tietää sen tulevan aamupäivän aikana ja vaikka radiosta , TV:stä ja netistä kuulee, näkee ja voi lukea uutisia melkeinpä vuorokauden ympäri. Ei ymmärrä. Ja turha sitä on maanantaiaamuna soitella Postin pääjohtajalle, toisin sanoen turha kikistää kun on housuissa jo. Monesti ja melkein aina asiallinen käyttäytyminen johtaa 100 %:sti hyvään tulokseen. Mukava kuunnella haukkumisia, varsinkin jos tietää asiakkaan ja sitten seuraavana päivänä mennä vaikkapa asioimaan kyseisen henkilön kanssa johonkin liikkeeseen tms. Tulikos pointti selväksi?

Ulos hätistely alkaa justiinsa. Koiria ei tarvitse hätistellä, ihmistä kylläkin.

Ja aurinko paistaa niin hyville kuin pahoillekin.